De 911 cabrio is duurder geworden in Duitsland, en zal dus bij ons nog een stuk duurder uitvallen. Maar Porsche heeft dan ook zwaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van de nieuwe cabrio. Zo bestaat de dakconstructie uit magnesium, wat het gewicht bovenaan drukt. En omdat het zo licht is, kan het ook bliksemsnel elektrisch bediend worden. En minder gewicht betekent ook minder verbruik.
Ook gegroeid
Net als de 911 coupé, is ook de cabriolet in alle richtingen gegroeid. Visueel klopt het plaatje ook, met kleinere overhangen aan voor- en achterwielen, en een lage daklijn. De Carrera is de basisversie, met de 3.4 zescilinder met 350 pk. De 3.8 Carrera S beschikt over 400 pk, maar kost in Duitsland 114.931 euro.
Porsche geeft nog geen exacte verbruiks- en CO2-cijfers vrij, maar heeft het over een verbruik dat onder 10 l/100 km blijft. Met de dubbele koppelingsbak PKG worden de zuinigste cijfers opgetekend. Porsche bouwt sinds 1983 een cabrioversie van de 911. (mh/sp-x)
Klik hier voor alle nieuws over het merk Porsche
Klik hier en zoek uw occasie Porsche 911 Cabriolet tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Porsche 911 Cabriolet, en een selectie van tweedehandse