Hij is best speciaal, die Targa 4 GTS. Ten opzichte van een klassieke 4S heeft hij 30 pk meer over de achteras steken. Daarmee komt hij uit op 430 pk, en dat is genoeg om deze 911 in 4,3 seconden aan 100 km/u te brengen.
De GTS komt standaard met het regelbare onderstel, het sport-chrono pakket, de sportuitlaat en 20-duims velgen. Toch weegt hij lichter dan een S-model, met een verhouding van 3,6 kg/pk. Daardoor kan hij een gelijk gemiddeld verbruik voorleggen, met 9,2 l/100 km. Dat is met de PDK dubbele koppelingsbak. Zonder, bedraagt het theoretisch verbruik 10 liter.
Breed
Je herkent de Targa 4 GTS vooraal achteraan, waar hij 2,2 cm breder geworden is. Dat laat 1 cm bredere achterbanden toe. Vooraan krijgt hij de speciale spoiler van de GTS en de verduisterde lichten. Achteraan vind je een chroom uitlaat.
De binnenkant krijgt op vier punten verstelbare sportstoelen met GTS-belettering in de hoofdsteunen. Porsche heeft niet bezuinigd op alcantara, dat bovendien maar half zoveel weegt als leder.
De Porsche 911 Targa 4 GTS komt tegen het midden van maart naar de markt. Hij kost - in Duitsland - evenveel als de 4 GTS Cabrio.