Want goed, je kan hem bestellen in december en dan landt die Porsche 911 Turbo Cabrio ergens tegen de lente op je oprit. In het slechtste geval is het zomer. Ideaal dus.
520 pk
De 911 Turbo Cabrio neemt vanzelfsprekend de mechaniek van zijn coupébroer over. Dat is dus een 3.8 flat six met 520 pk, gekoppeld aan een zeventraps dubbelekoppelingsbak (PDK). De motor behoudt zijn start/stop en de zeilfunctie om brandstof te sparen. Hierdoor kan Porsche een verbluffend gemiddeld verbruik opgeven: 9,9 l/100 km. De 911 Turbo Cabrio komt er ook als S, met nog eens 40 pk er bovenop. 560 pk in een cabrio, waw.
4 wielen doen alles
De cabrio krijgt eveneens de vierwielaandrijving in combinatie met vierwielsturing. Wat hem aan de weg gekleefd moet houden in alle omstandigheden. Porsche zal ook hard gewerkt hebben aan de koetswerkstijfheid. Het hoeft niet te verbazen dat Porsche de turbo aankondigt met een sprint naar 100 in 3,5 seconden. De S kan het zelfs in 3,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 318 km/u.
De prijs bij ons is nog niet bekend. In Duitsland zal de cabrio net geen 175.000 euro kosten. De Turbo S komt daar al op 208.000 euro. Bij ons zal dat nog een stukje meer zijn. (LZ)